In primul rand, trebuie specificat faptul ca aceste reguli se aplica in conditii normale de vietuire. Daca vrei sa vezi cum se spala corect un autoturism in timpul pandemiei de Coronavirus (Covid-19), da un click aici.

Asadar, o spalare corecta incepe intotdeauna cu o prespalare.

Prin prespalare urmarim ca murdaria grosiera sa fie indepartata cu ajutorul lancei de apa sub presiune, asigurandu-ne in acest fel si de faptul ca reziduurile ramase se vor inmuia in contact cu apa. In timpul procesului de prespalare trebuie sa ne asiguram ca petrecem pe cat posibil intreaga suprafata a autoturismului cu jetul de apa sub presiune, iar in acest sens, vom actiona cu acesta inclusiv pe zonele interioare ale jantelor, pe contraaripi si pe alte fante de pe suprafata acestuia.

Este de notat faptul ca tuturor zonelor de imbinare trebuie sa le acordam o atentie suplimentara intrucat, de cele mai multe ori, acestea sunt zonele care retin cele mai multe reziduuri. Cu titlu de exemplu, mentionam aici zonele de fixare a portbagajului suspendat, acolo unde este cazul, zona chederelor geamurilor, imbinarile dintre aripi si portiere in spatele rotilor, zona de intalnire dintre portiere si praguri, pragurile, grilele de ventilatie din spoiler si bara fata.

In timpul in care permitem inmuierea reziduurilor de pe caroserie, ne concentram atentia catre jante, anvelope si contraaripi. Asadar, vom pulveriza pe aceste zone agenti de curatare specifici fiecarei suprafete, lasand aceste substante sa actioneze conform fisei tehnice a fiecareia.

De notat este si faptul ca acestor zone trebuie sa le alocam o atentie sporita intrucat ele sunt primele care se incarca cu murdarie si contaminanti inca de la primul kilometru parcurs. Cum? Anvelopele antreneaza mizeria de pe carosabil pe contraaripile autoturismului, cum tot la fel, dupa prima frana efectuata reziduuri ale discurilor si placutelor de frana adera la anvelope, jante si, respectiv etrieri. Ulterior, dupa ce reziduurile s-au inmuiat, le defixam cu ajutorul unor perii si pensule de dimensiuni si forme diferite care sa ne permita accesul in cele mai mici sau ascunse unghiuri.

Tot de notat este si faptul ca procesul de curatare al acestor zone se impune a se repeta de mai multe ori daca gradul de incarcare cu murdarie este unul crescut.

Al doilea pas al procesului de spalare este spumarea.

Iar pentru ca o prima proprietate a samponului este lubrifierea, aplicam un film consistent de sampon cu pH neutru pe intreaga suprafata a autoturismului.

Ca si pentru zona rotilor, si pentru corpul autoturismului trebuie sa ne echipam cu pensule de diferite forme si dimensiuni care sa ne permita accesul in cele mai ascunse si inaccesibile locuri.

De notat aici este faptul ca pensulele folosite pentru corpul masinii, spre deosebire de cele folosite pentru zona rotilor, trebuie sa fie mai delicate, asa incat acestea sa nu produca deteriorari ale suprafetelor adiacente zonelor de interes pe care urmarim sa le curatam. Asadar, cautam si de aceasta data, la fel ca si in timpul procesului de curatare a rotilor, sa ajungem cu aceste pensule in zonele in care cu nimic altceva nu putem ajunge. Exemple aici pot fi lufturile adiacente farurilor, stopurilor si elementelor de caroserie, grilele de aerisire sau alte zone unghiulare de imbinare.

De luat in considerare este si faptul ca de cele mai multe ori siglele si emblemele sunt elemente de detaliu care ingrijite corespunzator pun foarte bine in valoare autoturismul.

In continuare, vom proceda la curatarea zonelor mari de caroserie prin metoda celor 2 galeti, cu ajutorul manusilor de spalare si a recipientelor echipate, unul cu gratar de descarcare, iar celalalt cu sampon. In incercarea de a produce cat mai putine deteriorari, acest proces trebuie sa se desfasoare incepand din zonele superioare ale autoturismului catre cele inferioare. Asadar, se introduce manusa in sampon, se curata partea de element, iar dupa aceea, manusa se descarca in galeata echipata cu gratar.

In procesul de limpezire vom folosi o cantitate mult mai mare de apa, deoarece primul scop pe care-l avem este acela de a indeparta de pe caroserie toate celelalte reziduuri ramase dupa prespalare si desprinse de pe caroserie in urma procesului de samponare si, respectiv curatare. Vom urmari totodata indeaproape cu jetul de apa toate lufturile si zonele in care, in prealabil s-au folosit pensulele.

Doua discutii trebuie facute aici, si anume: in primul rand, bine este ca apa folosita cel putin la procesul de limpezire sa provina macar de la retelele publice de furnizare a apei potabile. Mai bine decat atat ar fi daca apa folosita a trecut in prealabil printr-un proces de dedurizare. A doua discutie este cu privire la situatia in care spalarea se face in spatii deschise. In acest caz, recomandarea este ca procesul de limpezire sa se faca la umbra si imediat in continuarea lui si fara pauza, tot la umbra, sa se execute procesul de uscare a autoturismului.

Limpezirea, ca si curatarea, se desfasoara respectand aceeasi ordine, in sensul ca: acest proces va incepe cu plafonul, capota si portbagajul autoturismului, va continua cu geamurile si jumatatile superioare ale elementelor laterale si se va sfarsi cu jumatatile inferioare ale acestora, cat si a contraaripilor si rotilor.

Dupa limpezire trecem la inspectia optica in detaliu, iar daca rezultatul este multumitor vom proceda la uscarea autoturismului.

Cea mai sigura uscare se realizeaza folosind prosoapele profesionale din microfibra, cu o capacitate crescuta de absorbtie a apei. Prosoapele trebuie sa aiba o dimensiune crescuta a firului de material textil, pentru a ne asigura ca, in cazul in care mai raman particule mici de mizerie pe caroserie, acestea vor intra intre firele prosopului, fara a exista riscul de zgariere a suprafetelor autoturismului.

Procesul de uscare trebuie sa respecte, de asemenea, aceeasi ordine ca si la procedurile de curatare si limpezire, urmand ca ulterior sa se stearga partile interioare ale portierelor, pragurilor si chederelor. Jantele si anvelopele, se sterg, de asemenea.

La final, zonele inaccesibile prosopului se usuca folosind pistolul cu aer sub presiune.

logo-footer

URMARESTE-NE PE: