Protecție ceramică auto
În rândurile de mai jos am descris, pe scurt, fiecare tip de protecție ceramică folosită:
Carbon Collective
1 strat (Molecule) – varianta optima atunci cand se doreste aplicarea unui singur strat de protectie ceramica, acesta fiind foarte dur si foarte durabil dar si foarte hidrofob.
2 straturi (Molecule + Nero) – o varianta foarte buna de protectie de la Carbon Collective. Stratul de baza este foarte dur si ultra-hidrofob, iar cu ajutorul celui de-al 2-lea strat durabilitatea poate creste cu pana la 2 ani. Acest lucru este posibil datorita compozitiei speciale Nero, care include nano-particule de diamant si are capacitatea de autoregenerare.
3 straturi (Molecule + 2 x Nero) – cea mai buna varianta de protectie de la Carbon Collective. Stratul de baza este foarte dur si ultra-hidrofob, iar cu ajutorul celui de-al 2-lea strat durabilitatea poate creste cu pana la 2 ani. Acest lucru este posibil datorita compozitiei speciale Nero, care include nano-particule de diamant si are capacitatea de autoregenerare, capacitate sporita semnificativ de stratul al 3-lea.
Gtechniq
1 strat (Crystal Serum Light) – varianta de „compromis”, mai exact stratul de baza nu are un efect hidrofob foarte pronuntat si foarte durabil, asadar trebuie intretinut periodic. Gtechniq nu recomanda aplicarea doar a unui strat de CSL.
2 straturi (CSL + EXO V5) – o varianta buna de protectie, cele 2 solutii completandu-se intr-un mod excelent: primul strat (CSL) este foarte dur si durabil, iar al 2-lea (EXO) este foarte hidrofob. Mai exact, EXO este stratul de sacrificiu care ajuta CSL sa aiba durabilitatea scontata, fara prea mult efort din partea soferului.
3 straturi (CSL + 2 x EXO V5) – varianta de protectie recomandata de Gtechniq, cele 2 solutii completandu-se intr-un mod excelent: primul strat (CSL) este foarte dur si durabil, iar straturile 2 si 3 (EXO) sunt foarte hidrofobe. Mai exact, straturile de EXO sunt straturi de sacrificiu care ajuta CSL sa aiba durabilitatea scontata, fara prea mult efort din partea soferului.
Gyeon EVO
1 strat (Pure) – fiind un strat gros, este varianta optima de protectie intr-un singur strat de la Gyeon, dar totusi, este una de „compromis”, mai exact acest strat nu are un efect hidrofob foarte pronuntat si foarte durabil, asadar trebuie intretinut periodic (se poate aplica ceara lunar sau sealant odata la cateva luni)
2 straturi (Mohs + Skin) – o varianta buna care inlocuieste Pure cu Mohs (o protectie mai durabila si mai rezistenta, in general) si adauga Skin care imbunatateste drastic efectul hidrofob.
3 straturi (2 x Mohs + Skin) – varianta de protectie recomandata de Gyeon, fiind special creata si numindu-se Gyeon Q2 Syncro, cele 2 solutii completandu-se intr-un mod excelent: primele 2 straturi (Mohs) sunt foarte dure, iar stratul al 3-lea (Skin) este foarte hidrofob si alunecos. Mai exact, stratul de Skin este un strat de sacrificiu care ajuta Mohs sa aiba durabilitatea scontata, fara prea mult efort din partea soferului.
CarPro
1 strat – este o varianta buna de protectie intr-un singur strat, foarte rezistenta la sare, fiind recomandata pentru zonele cu temperaturi scazute si umiditate crescuta.
Nanolex
1 strat – este o varianta de „compromis”, mai exact stratul de baza nu are un efect hidrofob foarte pronuntat si foarte durabil, asadar trebuie intretinut periodic (se poate aplica ceara lunar sau sealant odata la cateva luni)
Dacă vrei să afli mai multe informații despre protecțiile ceramice pe care le folosim, te invităm să consulți tabelele de mai jos.
Carbon Collective | 1 strat | 2 straturi | 3 straturi |
Eficiență generală | 8 | 9 | 10 |
Durabilitate (ani) | <5 | <7 | <7 |
Duritate | 9H | 9H / 3.5H | 9H / 3.5H |
Efect hidrofob | 9 | 10 | 10 |
Rezistență la zgârieturi | 9 | 10 | 10 |
Rezistență la chimicale | 10 | 10 | 10 |
Rezistență la UV | 10 | 10 | 10 |
Rezistență la pătare | 8 | 8 | 8 |
Strălucire | 10 | 10 | 10 |
Gtechniq | 1 strat | 2 straturi | 3 straturi |
Eficiență generală | 6 | 8 | 8 |
Durabilitate (ani) | 3-5 | <5 / 1,5-2 | <5 / 2 |
Duritate | 9H | 9H / 2H | 9H / 2H |
Efect hidrofob | 6 | 8 | 8 |
Rezistență la zgârieturi | 7 | 8 | 8 |
Rezistență la chimicale | 9 | 9 | 9 |
Rezistență la UV | 10 | 10 | 10 |
Rezistență la pătare | 6 | 6 | 6 |
Strălucire | 9 | 10 | 10 |
Gyeon EVO | 1 strat | 2 straturi | 3 straturi |
Eficiență generală | 5 | 7 | 7 |
Durabilitate (ani) | <3 | <4 | <4 |
Duritate | 9H | 9H / 2H | 9H / 2H |
Efect hidrofob | 8 | 9 | 9 |
Rezistență la zgârieturi | 8 | 8 | 9 |
Rezistență la chimicale | 8 | 8 | 8 |
Rezistență la UV | 10 | 10 | 10 |
Rezistență la pătare | 5 | 6 | 6 |
Strălucire | 9 | 10 | 10 |
CarPro | 1 strat |
Eficiență generală | 5 |
Durabilitate (ani) | 1,5 – 2 |
Duritate | 2H |
Efect hidrofob | 6 |
Rezistență la zgârieturi | 7 |
Rezistență la chimicale | 10 |
Rezistență la UV | 9 |
Rezistență la pătare | 6 |
Strălucire | 8 |
Nanolex | 1 strat |
Eficiență generală | 4 |
Durabilitate (ani) | 1,5 – 2 |
Duritate | 9H |
Efect hidrofob | 6 |
Rezistență la zgârieturi | 7 |
Rezistență la chimicale | 7 |
Rezistență la UV | 9 |
Rezistență la pătare | 6 |
Strălucire | 7 |
De ce si cum a aparut protectia ceramica?
De peste 10 ani (si mai abitir odata cu alinierea tarilor europene la standardele U.E. cu privire la bazele vopselurilor), brandurile de profil testeaza si iar testeaza formule chimice care sa ajute la conservarea suprafetelor vopsite si lacuite.
Si iata ca anii de studii si teste nu au fost in van caci industria a adus pe piata de larg consum un produs care, folosind tehnologii de ultima generatie, reuseste sa acopere intru totul necesitatile clientilor.
Ce este o protectie ceramica auto?
Este rezultatul procesului de tranzitie dintre protectiile naturale si mai putin andurante catre cele sintetice, concepute special pentru a salva timpul si banii clientilor. Avand la baza nano-tehnologia, aceasta protectie ceramica sigileaza in calea ei, la nivel nano-molecular, toti porii ramasi sau aparuti in stratul de lac protector.
Practic, odata cu aplicarea de protectie ceramica auto se realizeaza o smaltuire a suprafetei tratate.
Trei specificatii exprese ale tuturor producatorilor, ne atrag atentia in mod deosebit, atunci cand discutam despre aplicarea de protectie ceramica. Toti producatorii cer un mediu controlat din punctul de vedere al temperaturii. De asemenea, toti cer un mediu controlat din punctul de vedere al indicelui de umiditate si la fel, absolut toti cer purtarea cu strictete a echipamentelor de protectie. Nu uitati, asadar, ca protectia ceramica este una dintre cele mai toxice si nocive solutii pe care centrele de detailing auto le folosesc.
De ce sa alegem protejarea autoturismului cu o protectie ceramica auto?
Sunt trei elemente care atrag atentia clientilor nostrii in prima instanta, iar fiecare dintre ele aduce un plus de valoare automobilului si implicit clientilor.
Primul avantaj
Protectia ceramica protejeaza caroseria de aparitia finelor zgarieturi (asa-numitele panze de paianjen). Datorita duritatii solutiei ajunse la maturitate (pana la 9H pe scara de duritate Mohs), aceasta lupta cu succes, impreuna cu lacul protector, impotriva factorilor de abraziune. In acest fel, aspectul de “nou” al autoturismului, se va pastra mult mai mult in timp. Si daca totusi zgarieturile apar, acestea vor fi proiectate mai mult in stratul de protectie ceramica si mai putin sau chiar deloc in cel al lacului protector. Iar aceasta se traduce prin posibilitatea de a trece caroseria printr-un numar mult mai mare de polishari, facute in conditii de maxima siguranta.
Al 2-lea avantaj
Un autoturism protejat cu o protectie ceramica va trece mult mai repede si mai usor prin procesul de spalare si de uscare. Datorita proprietatilor hidrofobe, reziduurie vor adera mai greu la suprafetele tratate. Din acest motiv, inca de la procedura de prespalare, vor fi indepartate cu mult mai multe reziduuri de pe caroserie (de ex., insectele colectate in timpul drumurilor lungi pe zonele de contact ale caroseriei). Odata cu aceasta facilitate, scapam si de stresul de a merge la spalatoria “X” si la spalatorul “Y”, pentru ca sunt singurii care fac o treaba multumitoare. Mai mult decat atat, daca autoturismul nu a fost uscat bine dupa spalare, nu mai este o problema atat de mare pentru ca orice protectie ceramica va respinge inclusiv picaturile de apa ramase pe caroserie si in timpul rularii cu o viteza medie de 60-70 km/h, acestea vor aluneca de pe suprafetele tratate.
Al 3-lea avantaj
Protectia ceramica amana procesul de revopsire. Dar nu revopsirea este cea care ne sperie de fapt ci repercusiunile care de cele mai multe ori vin la pachet odata cu aceasta. De cele mai multe ori (in peste 90% din cazuri) cel putin una dintre urmatoarele 3 mari probleme (daca nu chiar toate), apare:
- pregatirea incorecta a suprafetelor de vopsit (si ulterior exfolierea)
- materiale mai slab calitative (lac protector mai moale sau cu o concentratie mai mica de intaritor adaugata)
- diferente de culoare pe elementele revopsite
Recomandari protectie ceramica auto:
- Dupa aplicarea protectiei, autoturismul trebuie sa stea in atelier, la temperatura si umiditate controlate, cel putin 12 ore
- In prima saptamana de dupa aplicare, autoturismul nu trebuie spalat cu detergent
- Pentru atingerea durabilitatii optime specificata de producator, mentenenta trebuie facuta odata la 1 an sau la 10.000-15.000 km
- Este recomandat ca spalarea sa fie facuta la 1-2 saptamani
- Este recomandat ca intotdeauna autoturismul sa fie uscat dupa spalare pentru a se evita patarea protectiei ceramice
- Este recomandata stergerea autoturismului cu un prosop de uscare din microfibra (in niciun caz „piele de caprioara”)
De ce sa alegi High Class Detailing pentru aplicarea de protectie ceramica auto?
Nu o sa iti mai spunem despre experienta noastra insa trebuie sa stii ca investim permanent in testarea de produse. Iar pentru ca ne dorim sa oferim cele mai bune solutii clientilor nostrii, am ales sa nu semnam niciun contract de exclusivitate cu niciun producator / importator de protectie ceramica, lasand decizia de alegere a brandului protectiei la liberul arbitru al clientului nostru.
Sigur ca de fiecare data, venim cu recomandari practice, insa corect este ca decizia finala sa apartina clientului, dupa o corecta informare.