Farurile clare sunt o necesitate, nu un moft! Acestea imbunatatesc atat vizibilitatea cat si aspectul masinii.

Polish faruriServicii oferite:

Restaurare faruri – prin procesul de restaurare a farurilor se indeparteaza de pe suprafata exterioara a acestora lacul protector degradat si contaminat, ulterior urmand a fi finisate prin intermediul procedurii de polish faruri. Acest proces se face in minimum 5 pasi si este recomandat atunci cand farurile sunt mate sau zgariate.

Polish faruri – prin polisharea farurilor se indeparteaza de pe suprafata exterioara a acestura un strat subtire din lacul protector degradat. Acest proces se face in 2 pasi si este recomandat atunci cand farurile incep sa se matuiasca sau ca alternativa mai ieftina (dar si cu rezultate putin mai slabe) decat restaurarea farurilor.

Decontaminare faruri – decontaminarea cu argila a suprafetei exterioare a farurilor ajuta la desprinderea contaminantilor de pe suprafata lacului protector. Acest proces este recomandat inainte de aplicarea oricarei protectii, daca lacul este in stare buna.

Aplicare sealant de protectie pe faruri – dupa restaurare, farurile raman fara protectie in fata efectelor nocive ale naturii. Protectia ceramica Gyeon Q2 Trim protejeaza plasticul impotriva unora dintre acestea, precum razele UV, lichide, contaminanti, zgarieturi usoare timp de minimum 2 ani. Aplicarea sealant-ului este recomandata imediat dupa procesul de restaurare.

Aplicare foliei de protectie pe faruri – folia de protectie 3M Scotchgard Pro este mult mai eficienta decat sealantul, deoarece protejeaza farurile si impotriva loviturilor (criblura, insecte, etc.), are capacitatea de autoregenerare (stand la soare, zgarieturile dispar) si este mult mai durabila (10 ani). Aplicarea foliei este recomandata imediat dupa procesul de restaurare sau preventiv, pe faruri in stare buna.

Descrierea serviciilor:

De ce serviciul de polish faruri trebuie facut de un detailer

Procesul de detailing faruri este unul care, de asemenea, cere o experienta considerabila. De ce? Pentru ca se lucreaza pe elemente clare si in aceasta situatie, orice greseala deranjeaza din punct de vedere optic mai mult decat in alte situatii. Asadar, operatiunea de detailing faruri inseamna mai mult decat un simplu polish faruri. Dar haideti sa lasam putin teoriile la o parte si sa aruncam o privire la ce beneficii aduce acest serviciu.

Beneficii

Asadar, in primul rand, niste faruri clare, ingrijite si protejate corespunzator, asigura soferului o vizibilitate perfecta in intuneric. Per a contrario, farurile zgariate, oxidate, sablate de pietricelele incasate in plin, coboara nivelul de vizibilitate cu 25%-80%, in functie de nivelul de afectare. Explicatiile sunt urmatoarele: lacul farurilor pierde la un moment dat lupta cu razele ultraviolete, raze care, literalmente, ajung sa il prajeasca. Odata cu aceasta, lacul isi modifica structura si devine opac. Iar din acest motiv, lumina becului nu reuseste sa il mai patrunda.

A doua situatie este aceea in care farul a incasat pietre, nisip si insecte in timpul kilometrilor parcursi, la o viteza si de la o distanta de la care lacul farurilor devine vulnerabil in fata acestora. Astfel, micile si multele ciobituri aparute pe suprafata farului preiau fascicolul de lumina si il disperseaza gresit. Practic, tot ce reuseste sa faca o astfel de pereche de faruri, este sa orbeasca soferii pe care ii intalneste pe sensul opus.

„Ok, deci un detailing faruri ma scapa de toate aceste probleme.”

Da! Si nu doar atat. Te vor scuti si de mici „atentii” oferite inginerilor de la statiile I.T.P. sau politistilor care te vor opri in trafic!😂 Doar glumeam!🙃 Insa, nu cu totul caci inginerii statiilor I.T.P. te vor trimite sa inlocuiesti farurile si dupa sa revii. La fel si politistii iti vor retine talonul si eventual si placutele de inmatriculare pana la rezolvarea problemei. In plus, odata trecute prin operatiunea de detailing faruri, acestea vor da un aer proaspat masinii tale si o vor readuce in actualitate. „Bun si… mai am vreun beneficiu daca aleg aceasta operatiune de detailing faruri?”

Sigur ca da! In situatia in care ati ales sa vindeti automobilul, acesta se va vinde mult mai usor si doar prin prisma aspectului imbunatatit al farurilor. In plus, si valoarea cu care il veti vinde va fi mai mare. Acum… ar mai fi o solutie ca sa scapati de operatiunea de polish faruri / restaurare.

Cum putem evita operatiunile de polish faruri / restaurare

Gandeste-te ca ti-ai luat o masina noua si ai ales sa montezi o folie de protectie pe faruri. Exploatezi masina 10 ani, iar la finalul acestora farurile arata ca noi. Tu te-ai bucurat de confortul unui drum bine luminat in intuneric, ai scapat de amenzi si de reveniri la statiile I.T.P. In plus, nu ai investit niciun ban in operatiuni de polish faruri.

Acum imagineaza-ti povestea altfel: ti-ai luat aceeasi masina noua dar nu ai montat pe faruri o folie de protectie. Incepand cu anul al 2-lea sau al 3-lea, ciobiturile incep usor usor sa te deranjeze. Cel putin la nivel optic. In anul 5, deja incepi sa pierzi din intensitatea luminii farurilor. Iar din anul 5 si pana in anul 10, de la un an la altul problema devine din ce in ce mai stringenta. Si atunci cum iti convine mai mult? Nu uita nici ca farurile sunt unele dintre elementele suficient de costisitoare ale caroseriei.

Procesul tehnologic de prelucrare a policarbonatului farului poate sa fie unul foarte complex. Insa, in functie de nivelul de afectare al farului, acestea pot avea nevoie doar de o parte dintre proceduri pentru a ajunge la claritatea de fabrica.

Ce implica restaurarea si polisharea farurilor

Astfel, in prima instanta ne vom ocupa de indepartarea lacului protector de pe intreaga suprafata. Pentru acest procedeu putem alege hartie abraziva cu o granulatie chiar si de 240. In functie de abrazivitatea aleasa pentru etapa de inceput, vom merge pas cu pas catre granulatii mai mici, pana vom ajunge la cea de 6000. Ulterior procesului de smirgheluire care se termina odata ajunsi la granulatia de 6000, se incepe procesul de polishare. Respectand aceleasi tehnici ca si la caroserie, vom trece peste suprafata farului rand pe rand cu paste de polish speciale si bureti de diferite abrazivitati. Daca pasii precedenti au fost executati corect, la finalul operatiunii de polishare claritatea farului ar trebui sa fie de macar 98%.

De ce trebuie sa aplicam o protectie pe faruri

O alta problema este de discutat in acest punct. Intrucat lacul de protectie fereste policarbonatul de actiunea directa a razelor ultraviolete, ce credeti ca se va intampla acum? Exact! Odata terminat procesul de restaurare / polish faruri, acestea intra in plin proces de degradare. Iar degradarea se va produce in ritm accelerat pentru faruri caci acestea au ramas fara protectie. Asadar, la finalul operatiunilor de restabilire a claritatii, suprafata trebuie protejata. Solutii ar fii cateva:

  • Sealant polimeric – cu o durabilitate de 6 luni si rezistenta 0 impotriva socurilor mecanice
  • Protectie ceramica cu o durabilitate de 12 luni si rezistenta 2-3 (din 10) impotriva socurilor mecanice
  • De departe, cea mai sanatoasa si mai rezistenta protectie ramane folia de protectie (PPF) care rezista pe element minim 10 ani, lupta cu succes impotruva UV-urilor si preia foarte bine socurile pietricelelor, ale firelor de nisip si ale insectelor care se lovesc de suprafata. Asadar, aceasta din urma ofera o rezistenta de minim 8 din 10 impotriva socurilor mecanice.