fbpx

De ce si cand se face degresarea?

Degresarea se face, pe de o parte, in vederea observarii imperfectiunilor ramase in urma unei etape de polishare.

Dupa cum stiti, polisharea inseamna, prin definitie, slefuirea suprafetelor, in cazul nostru cu paste si paduri de diferite abrazivitati. De la o etapa la alta, sau mai exact, de la etapele invazive catre cele mai putin invazive, pe caroserie raman urme specifice acestora (asa numitele holograme). In acest caz, rolul degresarii este acela ca ne ajuta sa inlaturam surplusul de lubrifiant care ramane din pastele de polish, aratandu-ne cu exactitate ceea ce am obtinut dupa polishare si indrumandu-ne in acest fel catre pasta si padul potrivit pentru urmatoarea etapa. De notat este ca, in timp, un detailer poate sa capete suficienta experienta asa incat sa nu mai fie nevoit sa degreseze elementul intre etapele de polish.

O alta situatie, insa de o mai mare importanta este degresarea facuta in vederea aplicarii protectiilor. Asadar, protectiile trebuie sa adere literalmente la lacul protector si de aceea caroseria trebuie descarcata de orice urma de gresant. Oricare dintre cele mai sus enumerate se interpune intre caroserie si protectia aplicata face ca aceasta din urma fie sa nu mai dea acelasi randament, fie sa nu mai aiba aceeasi anduranta.

Protectia ceramica, fiind speciala mai ales din punctul de vedere al constructiei acesteia, impune o atentie sporita a procedurii de degresare, in sensul ca aceasta trebuie facuta in 2 etape. Prima se realizeaza prin spalarea cu o spuma activa avand o concentratie crescuta care se mixeaza cu o solutie dedicata degresarii, iar cea de a 2-a va fi cea clasica, si se va realiza cu ajutorul unei lavete din microfibra si cu un degresant dedicat.

De ce avem nevoie?

Ca de fiecare data, o sursa de lumina puternica! (intotdeauna lumina ne scoate in evidenta imperfectiunile si, odata inspectia facuta in acest fascicol de lumina, orice schimbare ulterioara o vom putea observa fara probleme)

Doua lavete de microfibra dintre care, pe prima o vom folosi pentru degresarea efectiva in vreme ce, cu cea de-a doua, vom indeparta reziduurile ramase dupa acest proces, reziduuri ce pot fi aparente doar in aceeasi lumina puternica.

Agent de degresare dedicat (noi am ales unul care are la baza alcool izopropilic – IPA – ). Avantajul dintre o solutie dedicata si alcoolul izopropilic folosit in dilutie este acela ca, solutiei dedicate, multumita celorlalti compusi, i-a fost coborat nivelul de volatilitate. Solutia de buget este folosirea alcoolului izopropilic intr-o dilutie de ½. De retinut este faptul ca, SUB NICIO FORMA nu vom folosi alcool izopropilc nediluat! De ce? Pentru ca acesta ataca (albeste) plasticele si in plus, poate intra in reactie cu policarbonatul farurilor si al stopurilor, provocand microfisuri. Nu se recomanda a se folosi degresanti universali.

Mai avem nevoie de ochelari de protectie care sa fereasca complet ochii de contactul cu vaporii emanati de aceste solutii. Corneea este cea care poate sa sufere foarte tare si irecuperabil odata intrata in contact cu acesti vapori. Din acest motiv, ochelarii trebuie sa fie prevazuti cu o banda siliconica, asa incat sa etanseze perfect spatiul ramas intre zona clara a ochelarilor si fata.

Masca de protectie etansa cu filtre performante, filtre capabile sa retina particulele din substantele volatile.

Cum se face degresarea?

Recomandam ca si aceasta operatiune sa se execute intr-un mediu controlat din punct de vedere al umiditatii si al temperaturii.

Ne asiguram ca temperatura elementelor pe care urmeaza sa le degresam, este una normala (15-30°C). De notat aici este faptul ca, zona frontala (aripi fata, capota motor), precum si zonele din spatele evacuarilor, ajung mai lent la aceste temperaturi intrucat preiau caldura degajata de motor/evacuare.

Asadar, ne echipam ochii, nasul, gura si mainile cu echipamentul de protectie, alegem zona pe care urmeaza sa o degresam si verificam daca temperatura este una care sa ne permita inceperea procedurii.

Situatia in care operatiuea se desfasoara in mediul exterior (mai ales daca autoturismul se afla in bataia directa a soarelui) este cea care impune masurarea temperaturii. Cata vreme operatiunea se desfasoara intr-un spatiu acoperit, ventilat, aceasta nu se mai impune.

Pulverizam agentul de degresare pe zona aleasa, dupa care, il lasam sa actioneze cateva secunde. In situatia in care ati ales IPA pentru acest proces, trebuie sa stiti ca timpul acestuia de actiune este mult mai scurt.

Dupa ce l-am lasat sa actioneze, il indepartam de pe suprafata cu prima laveta.

Dupa stergere, inspectam zona in sursa de lumina puternica si, cu cea de-a doua laveta, indepartam reziduurile ramase.

Daca in urma inspectiei, elementul se arata curat, trecem la urmatorul iar la nevoie, repetam operatiunea.

logo-footer

URMARESTE-NE PE: