fbpx
Ce este polish-ul auto

Polish-ul auto este un proces de slefuire a lacului protector sau, dupa caz, a vopselei autoturismelor. Iar ca sa nu excitam prea tare simtirile atotstiutorilor care ar vrea sa ne atraga atentia ca polish auto se face doar pe lac si nu pe vopsea, mai spunem atat: vopsea 2k.

Sigur ca mai sunt si alte elemente exterioare care pot fi polishate cum ar fi suprafetele vitrate (geamurile) sau elemenete din crom / inox, dar acestea vor face obiectul unor alte articole care speram sa va ajute.

Asadar, cum facem polish-ul auto?

Raspunsul este: ca la carte. Adica in prima instanta ne asiguram ca dispunem de absolut toata logistica. Si nu este putina.

Pentru un polish auto reusit ai nevoie de minimum 5 paduri si 3 paste cu puteri diferite de taiere. Minimum-minimum 5 paduri si 3 paste. De ce? Pentru ca niciodata nu stii ce te asteapta.🙂 Mai ai nevoie de un „vap” (aparat de spalat cu presiune), manusa de spalare, sampon de spalare cu pH neutru, pensule, compresor, prosoape de uscare, lubrifiant, argila, umbra si minimum 18°C in incapere. In plus, termometru, elcometru (aparat de masurat grosimea stratului de vopsea/lac), minimum 3 masini de polishat (de dimensiuni diferite) si obligatoriu profesionale. De ce? Pentru ca ai nevoie de masini de polishat puternice, caci sigur nu vrei sa petreci toata saptamana facand un polish auto. Si chiar daca ai avea toata saptamana la dispozitie strict pentru operatiunea de polish, tot nu ai obtine aceleasi rezultate cu masini semi-profesionale sau de uz casnic. 🙂

De ce mai avem nevoie? Nu, nu am terminat… Banda de mascare, lavete de stergere (si aici este o discutie mai ampla, caci nu orice carpa este laveta😆), bureti si agenti puternici de curatare pentru situatia in care trebuie sa curatati pasta intinsa pe supratete de plastic brut atunci cand va „scapa mai la dreapta” masina de polish. Mai aveti nevoie de: lumini profesionale mobile (care sa imite foarte bine lumina solara) si lumina rece. De ce ambele? Pentru ca fiecare dintre ele evidentiaza mai bine anumite tipuri de zgarieturi. Ne mai trebuie ceva? Ca deja am umplut o pagina doar cu necesarul pentru polish-ul auto… Da. Ne mai trebuie tehnica (a se citi experienta) pentru ca doar aceasta te invata care trebuie sa fie abordarea elementului (ce masina folosesc pentru zona pe care aleg sa o lucrez) in functie de planuri, inclinatii, forme (drepte, rotunde, ovale, ascutite etc.).

Acum putem sa ne apucam de polish. Dar de ce il facem? Te intreb asta pentru ca sunt convins ca nu stii urmatoarele: polish-ul auto se face si pentru a indeparta diverse pete, oxidari sau calcificari. Si p-astea cum le faci? Combinand una dintre cele 3 paste cu unul dintre cele 5 paduri, conform experientei.😆

Revenim la procedura de baza si iti spunem ca in prealabil, caroseria trebuie descarcata de contaminantii mari. Asadar o spalam bine-bine. Dupa aceea o decontaminam si o uscam. Dupa uscare, izolam plasticele brute (precum bandouri sau pasaje de plastic pe care, spre exemplu, unele modele de masini le au pe aripi, deasupra rotilor), apoi trecem la procesul de polish propriu-zis.

Daca avem experienta, incepem cu un pad si o pasta cu putere mai mare de taiere. Daca nu, incepem invers😁. Cu pad si pasta minim invazive si trecem step by step catre cele abrazive, pana cand ajungem la cea care reuseste sa taie suficient din lac asa incat sa indeparteze zgarieturile cele mai adanci. Si dupa? Dupa aceea o luam inapoi, pas cu pas, catre padul si pasta fine. De ce? Ca sa corectam imperfectiunile lasate de produsele mai abrazive folosite anterior. Pai si de ce ne trebuie toate celelalte enumerate mai sus in procesul de polish auto? Am vorbit de paduri, paste, vap, sampon, lubrifiant si argila, banda de mascare, masini de polishat, lavete de uscare si detergentii puternici de curatare pentru plasticele patate cu pasta de polish auto. Dar de ce ne trebuie compresor? Pentru ca, in timpul procesului de polishare, sunt sanse destul de mari sa arunci pasta de polish in zone inaccesibile precum zona in care se intalnesc doua elemente fixe (prag si aripa) si este complet inestetic si nesanatos sa lasi pasta acolo. Dar nu doar pentru asta. Sa zicem ca te poate ajuta sa cureti padul de lucru atunci cand acesta se incarca in exces. Si pentru ca te ajuta sa faci asta, nu-ti mai trebuie si recipientul de curatare al buretilor si deci te mai scuteste de o cheltuiala de 2-300 euro.🙂

Cu termometrul de masurat la suprafata te asiguri ca in timpul procesului de polish auto nu depasesti limita de siguranta atunci cand insisti pe un element. Cu elcometrul te asiguri ca nu ai taiat mai mult decat trebuie din lacul protector si i-ai lasat acestuia o grosime suficienta incat sa poata sa lupte in continuare cu ultravioletele si… cam asta, nu?

Asadar intrebarea este: daca sunt pasionat, pot sa-mi fac eu, acasa un polish auto?

Pai scoate un calculator si fa asa: 3 masini de polish, 2.000 euro. Compresor + accesorii, 1.000 – 2.000 euro, vap 800 – 1.000 euro si… mai era ceva? 😆😆

Cum spunea un clasic in viata: „Stii ceva? Daca aveam 10.000 de euro si daca n’aveam…”. Nu, exageram. Sau nu… nu stim. Caci nu am facut niciodata o socoteala amanuntita, insa un lucru este cert. Un polish auto facut ca la carte nu costa mult pentru ca logistica implica o investitie serioasa ci pentru ca experienta care cuantifica peste 10.000 de ore munca, specializarile, sutele de ore de lectura pe subiectul acesta si alte sute de materiale video urmarite costa cu mult mai mult decat logistica.🙂

CategoryInformatii

Termeni si conditii de utilizare si politica de confidentialitate

Drepturi de autor 2015-2024 High Class Detailing.

Acest site este proprietatea S.C. High Class Lifestyle S.R.L.

logo-footer
logo-footer

URMARESTE-NE PE:              

error: Conținut protejat!